Welk probleem lost Happix voor je op?

Welk probleem lost Happix voor je op?


Stel, je hebt een fotograaf nodig. Er is aanbod genoeg. Want er zijn héél veel fotografen. Maar wat gebeurt er als je op zoek gaat naar al die verschillende fotografen op internet? Zoek in Google maar eens op bijvoorbeeld "fotograaf Den Bosch". Dan krijg je ongeveer 1.040.000 resultaten! Niet echt overzichtelijk dus. En die ga je niet allemaal één voor één bekijken. Op de eerste pagina vind je de 7 à 8 fotografen die hun website redelijk op orde hebben en gevonden kunnen worden. Op de tweede pagina van Google vind je er ook nog 3 of 4. Maar op die tweede pagina van Google vind je ook gelijk de vergelijkingswebsites en Groupons van deze wereld. Kortom: je hebt geen makkelijk overzicht. En de grootste groep fotografen vind je niet terug in je zoekresultaten.

Het vinden van fotografen op Google

Je hebt dus zo'n 10 fotografen gevonden. Alleen: er zijn in Den Bosch wel 50 goede fotografen die ongeveer maken wat jij zoekt. Alleen zijn ze niet direct zichtbaar op Google. Hoe komt dat? Die fotografen zijn alleen te vinden als je hun naam intypt. Maar die ken je niet. Je ziet het grootste deel van het aanbod dus niet. Je ziet niet die ene fotograaf die het beste bij jou past.

Veel vragen en weinig antwoorden

En dan? Van de 10 fotografen die je gevonden hebt wil je de portfolio’s met elkaar vergelijken. Probeer dat maar eens... Al de websites zitten verschillend in elkaar en dat maakt het vergelijken moeilijk. En als het je al lukt? Dan wil je meer weten. Is deze fotograaf beschikbaar? Hoeveel jaar ervaring heeft deze fotograaf? Past de fotograaf bij mijn wensen, wat zijn de randvoorwaarden, wat kost het? Heel vaak zijn deze gegevens niet te vinden. En pakketten zijn niet vergelijkbaar. Je gaat dus mailen of bellen. Maar een groot deel heeft beperkte contactgegevens of zelfs geen mailadres op de website staan. Of een standaardformulier waar je niet al je vragen kwijt kunt. En probeer je te bellen? 9 van de 10 keer krijg je een voicemail. Fotografen zijn ZZP’ers die ook nog iets anders doen dan alleen fotograferen. Ze zijn meestal slecht bereikbaar.

De drie eenvoudige stappen van Happix

Happix biedt voor dit probleem dé oplossing. Je geeft eenvoudig via filters jouw voorkeuren in en ziet direct de foto’s die daarbij passen. Je kijkt welke foto’s je het mooist vindt. Vervolgens kan je de fotografen van deze foto's direct met elkaar vergelijken. Je ziet hun persoonlijke achtergronden. Je ziet wat zij echt belangrijk vinden en wat hen drijft. Vervolgens kun je direct reserveren of eerst in contact komen als je meer wilt weten. Dit maakt de manier waarop jij een fotograaf boekt een stuk makkelijker en overzichtelijker.

Uber, Booking, Airbnb en.... Happix!

Want als dit gelukt is bij de hotels en in de taxiwereld, waarom zou het dan niet lukken in de fotografie? Waarom zou er geen behoefte zijn aan een vergelijkings- en reserveringsplatform voor fotografie? Waarom zou wat in de taxiwereld is gebeurd met Uber of in de hotelwereld met Booking.com en Airbnb niet ook in de markt van fotografie kunnen gebeuren? Particulieren en MKB-ondernemers die een fotograaf nodig hebben, vragen nu aan vrienden en bekenden of zij iemand weten. Een ondoorzichtige methode die lang niet altijd tot de beste keuze leidt. Bovendien werken fotografen meestal op basis van uren en daardoor zijn de kosten vooraf niet of slecht voorspelbaar. Verder is het persoonlijke element erg belangrijk. Fotografie gaat niet over techniek maar over het vastleggen van emotie. Klanten willen overzicht, gemak en transparantie. Vanuit deze gedachte is Happix ontstaan.

Happix verandert de fotografie

Happix heeft een positieve invloed op het succes van fotografen. De koek wordt groter. Mensen zullen eerder een fotograaf vinden die bij hen past als het zoeken en vergelijken makkelijker en overzichtelijker wordt. Happix verandert en versterkt de fotografie. Je vindt niet alleen snel een fotograaf maar je vindt vooral een fotograaf die veel beter bij jouw wensen past. Dit is een innovatie in de fotografie.