Veelgestelde vragen voor klanten

Veelgestelde vragen


Nee, dat kan niet. Het beeldbestand van de opname bepaalt slechts een deel van het eindresultaat. Professionele fotografen bewerken hun foto's na, en daar zijn ze trots op. Zo kunnen ze het beste uit het beeld naar voren laten komen. Ook is bijna altijd de techische omzetting van RAW naar JPEG noodzakelijk. En daarvoor moet een foto bewerkt worden. Onbewerkte beelden bestaan dus sowieso niet. 

  • De waarde zoals aangegeven bij de kortingscode of op het Nationale Fotokado wordt verrekend met het te betalen bedrag
  • Bij inwisseling vervalt de kortingscode danwel Kadobon
  • Je kunt per fotoshoot maximaal één kortingscode of kadobon inwisselen
  • Geld terug op een kortingscode of kadobon is niet mogelijk
  • Betaling met een kortingscode of kadobon dient te geschieden vóór de vervaldatum
  • Bij annulering van een fotoshoot vervalt de waarde van de kortingscode of kadobon

Daar zijn we niet blij mee, want wij willen jou blij maken met mooie foto's, en op deze manier wordt dat een stuk moeilijker. Je fotograaf is verplicht een passende oplossing voor je te vinden. Als die dat niet doet kun je dat in je review beschrijven.
 
Gelukkig heb je via Happix geboekt en krijg je bij annulering altijd je geld terug. Daarnaast willen wij je héél graag helpen om een goede vervangende fotograaf te vinden. Neem daarvoor contact op met de klantenservice.
 
Als je aangeeft welke fotografen aan jouw wensen voldoen, doen wij er alles aan om die aan jouw fotoshoot te koppelen. Hoe meer keuzes jij aan ons doorgeeft, hoe meer kans dat dat slaagt. Heb er aub wel begrip voor dat wij als intermediair afhankelijk zijn van de beschikbaarheid van fotografen en dat er sprake kan zijn van een ander tarief.
 
We hopen je zo te kunnen helpen!

  • We gaan uitdrukkelijk niet in discussie over reviews.
  • Het reviewsysteem is zo gebouwd dat het niet aanpasbaar is.
  • Alleen dan kunnen we de onafhankelijkheid van ons reviewsysteem garanderen.
  • Happix heeft geen invloed op reviews, en wil dat ook niet.

Vanzelfsprekend! Daarom plaatsen we nooit foto's uit jouw shoot op Happix zonder jouw toestemming.

  • De levertijd is voor iedere fotograaf anders
  • Sommigen leveren in 1 dag en anderen in 3 weken
  • Dit is iets tussen jou en de fotograaf
  • Maak hierover duidelijk vooraf afspraken
  • In je review kun je later je ervaringen aangeven

  • Neem contact op met je fotograaf
  • Stem samen een nieuwe datum en tijd af
  • Je fotograaf verplaatst voor jou de fotoshoot in zijn of haar account
  • Jij bevestigt dit nieuwe moment in jouw account
  • Vervolgens wordt alles automatisch aangepast
  • Is er nog geen nieuw moment? Geen probleem, dan kies je voor 'ik heb nog geen exacte datum'. De shoot blijft dan open staan tot je een nieuw moment hebt
  • Fotoshoots die korter dan 48 uur vooraf verplaatst worden kunnen later niet meer geannuleerd worden. 

  • Je foto's blijven 3 maanden in je account beschikbaar
  • Na deze periode worden de hoge resolutiebestanden gearchiveerd
  • Deze kunnen tegen een vergoeding opnieuw beschikbaar gemaakt worden

  • Reiskosten naar het startadres en vanaf het eindadres terug worden automatisch meegenomen in de prijsberekening
  • Reiskosten binnen de fotoshoot van de ene locatie naar de andere worden niet meegenomen in de prijsberekening
  • Zij komen in de plaats vna de uren fotografie
  • Wanneer dit sterk afwijkt, neem dan even contact op met de klantenservice

  • Dat kan. Je kunt altijd wijzigen of annuleren
  • Heb je al een betaling gedaan? Die storten we direct terug of we koppelen hem aan een nieuwe fotoshoot bij een andere fotograaf 
  • Neem hiervoor contact op met de klantenservice

  • Je kunt je fotoshoot altijd upgraden
  • In je account vind je een knop 'Pakket upgraden'
  • Je kiest je nieuwe pakket
  • Vervolgens wordt alles automatisch aangepast

Cookies... Lekker!

Wij zorgen ervoor dat jij de fotograaf vindt die bij jou past. Daarvoor gebruiken we diverse technieken zoals bijvoorbeeld cookies. We zien zo hoe mensen klikken en wat ze op welke plaats doen. Soms is er een koppeling met systemen van anderen. Zo kunnen wij of reclamepartners jou op onze website of daarbuiten een goed aanbod doen.

Per type fotografie maken we klantprofielen. Deze profielen en de data waarop die gebaseerd zijn gebruiken we binnen en buiten onze website, bijvoorbeeld voor campagnes op social media of door ze te combineren met andere data zodat we je nog preciezer kunnen helpen.

Fotografie is emotie, dus zijn we zuinig op jouw gegevens. We gebruiken ze alleen als jij daar toestemming voor hebt gegeven. Ze worden gedeeld met je fotograaf en gebruikt om met jou in contact te blijven. Ga je verder op onze website? Dan ben je hiermee akkoord.

Wil je alles nog eens nalezen? Lees de gebruikersvoorwaarden en cookieverklaring.

chatIcon