`
Veelgestelde vragen voor klanten

Veelgestelde vragen


Nee, dat kan niet. Het beeldbestand van de opname bepaalt slechts een deel van het eindresultaat. Professionele fotografen bewerken hun foto's na, en daar zijn ze trots op. Zo kunnen ze het beste uit het beeld naar voren laten komen. Ook is bijna altijd de techische omzetting van RAW naar JPEG noodzakelijk. En daarvoor moet een foto bewerkt worden. Onbewerkte beelden bestaan dus sowieso niet. 

  • De waarde zoals aangegeven bij de kortingscode of op het Nationale Fotokado wordt verrekend met het te betalen bedrag
  • Bij inwisseling vervalt de kortingscode danwel Kadobon
  • Je kunt per fotoshoot maximaal één kortingscode of kadobon inwisselen
  • Geld terug op een kortingscode of kadobon is niet mogelijk
  • Betaling met een kortingscode of kadobon dient te geschieden vóór de vervaldatum
  • Bij annulering van een fotoshoot vervalt de waarde van de kortingscode of kadobon

Daar zijn we niet blij mee, want wij willen jou blij maken met mooie foto's, en op deze manier wordt dat een stuk moeilijker. Je fotograaf is verplicht een passende oplossing voor je te vinden. Als die dat niet doet kun je dat in je review beschrijven.
 
Gelukkig heb je via Happix geboekt en krijg je bij annulering altijd je geld terug. Daarnaast willen wij je héél graag helpen om een goede vervangende fotograaf te vinden. Neem daarvoor contact op met de klantenservice.
 
Als je aangeeft welke fotografen aan jouw wensen voldoen, doen wij er alles aan om die aan jouw fotoshoot te koppelen. Hoe meer keuzes jij aan ons doorgeeft, hoe meer kans dat dat slaagt. Heb er aub wel begrip voor dat wij als intermediair afhankelijk zijn van de beschikbaarheid van fotografen en dat er sprake kan zijn van een ander tarief.
 
We hopen je zo te kunnen helpen!

  • We gaan uitdrukkelijk niet in discussie over reviews.
  • Het reviewsysteem is zo gebouwd dat het niet aanpasbaar is.
  • Alleen dan kunnen we de onafhankelijkheid van ons reviewsysteem garanderen.
  • Happix heeft geen invloed op reviews, en wil dat ook niet.

Vanzelfsprekend! Daarom plaatsen we nooit foto's uit jouw shoot op Happix zonder jouw toestemming.

  • De levertijd is voor iedere fotograaf anders
  • Sommigen leveren in 1 dag en anderen in 3 weken
  • Dit is iets tussen jou en de fotograaf
  • Maak hierover duidelijk vooraf afspraken
  • In je review kun je later je ervaringen aangeven

  • Neem contact op met je fotograaf
  • Stem samen een nieuwe datum en tijd af
  • Je fotograaf verplaatst voor jou de fotoshoot in zijn of haar account
  • Jij bevestigt dit nieuwe moment in jouw account
  • Vervolgens wordt alles automatisch aangepast
  • Is er nog geen nieuw moment? Geen probleem, dan kies je voor 'ik heb nog geen exacte datum'. De shoot blijft dan open staan tot je een nieuw moment hebt
  • Fotoshoots die korter dan 48 uur vooraf verplaatst worden kunnen later niet meer geannuleerd worden. 

  • Je foto's blijven 3 maanden in je account beschikbaar
  • Na deze periode worden de hoge resolutiebestanden gearchiveerd
  • Deze kunnen tegen een vergoeding opnieuw beschikbaar gemaakt worden

  • Reiskosten naar het startadres en vanaf het eindadres terug worden automatisch meegenomen in de prijsberekening
  • Reiskosten binnen de fotoshoot van de ene locatie naar de andere worden niet meegenomen in de prijsberekening
  • Zij komen in de plaats vna de uren fotografie
  • Wanneer dit sterk afwijkt, neem dan even contact op met de klantenservice

Cookies... Lekker!

Wij zorgen ervoor dat jij precies die fotograaf vindt die het beste bij jou past. Daarom gebruiken we op onze website diverse technieken, zoals bijvoorbeeld cookies. Met deze technieken analyseren we onze data, zien we hoe mensen klikken en wat ze op welke plaats op onze website doen.

Soms is er een koppeling met systemen van anderen, zodat we meer informatie hebben. Denk daarbij aan gegevens van buiten onze eigen site, zoals bijvoorbeeld social media. Het kan ook gebeuren dat door de cookies reclamepartners op andere plaatsen op internet jou een aanbod kunnen doen.

Omdat we 48 verschillende soorten fotografie hebben, maar iedere soort fotografie andere kenmerken heeft, gebruiken we je gegevens ook om per type fotografie een zo precies mogelijk klantprofiel te maken. Deze profielen en de data waarop die gebaseerd zijn gebruiken we binnen en buiten onze website, zoals bijvoorbeeld voor campagnes op social media of door ze te combineren met andere data zodat we je nog preciezer kunnen helpen.

Op deze manier zorgen we dat jij altijd de best passende fotograaf krijgt. Omdat fotografie emotie is zijn wij zuinig op jouw gegevens. We gebruiken die nooit als jij daar niet uitdrukkelijk toestemming voor hebt gegeven. Ga je verder op onze website? Dan ben je akkoord, en kunnen wij jou het beste helpen.

Wil je alles nog eens nalezen? Lees dan onze gebruikersvoorwaarden of de cookieverklaring.