Je bedrijf in actie: met goede bedrijfsfotografie laat jij aan je klanten zien dat er binnen jouw bedrijf met passie en professionaliteit wordt gewerkt aan de resultaten die zij van je mogen verwachten. Stockfoto's, maar dan persoonlijk. Dat is de manier waarop ik ernaar kijk! Jouw locatie, jouw werknemers, jouw bedrijfscultuur en precies wat jij wil laten zien van de manier waarop je bedrijf draait; het komt allemaal aan bod wanneer je mij inhuurt voor een bedrijfsreportage. ...
Als productfotograaf laat ik me graag meenemen in de ideeën van een klant. Nog liever neem ik dat idee en verrijk ik het met een sausje van extra vakkunst. Maar van slechts een product in de handen en de tijd en het vertrouwen om hier zelf een superuniek concept mee te bedenken wordt ik ontzettend gelukkig! Productfotografie is, in mijn optiek, doeltreffend wanneer het met inachtneming van de huisstijl van de producent en het karakter (lees: ingrediënten, materialen en de visie waarmee het is ontworpen) van het product zelf de aandacht van de juiste doelgroep weet te prikkelen. Kleur, beweging, elementen en een nauwkeurig gestylede set zijn hierbij essentieel. Ik laat me graag uitdagen om een resultaat af te leveren dat mag concurreren met die van de grootste merken! ...
Meer lifestyle dan headshot: een krachtig headshot is natuurlijk leuk om te schieten. Maar nog liever vertellen mijn foto's direct iets over de onderneming of de persoonlijkheid van degene die ik portretteer; zo zijn de meeste portretten die ik schiet ook lifestyle beelden. Een mens in actie met – of temidden van wat diegene beweegt, met campagnewaardige beelden als resultaat! ...
Concerten, bijeenkomsten, vergaderingen, zakelijke evenementen, congressen en beurzen, ze hebben allemaal iets gemeen: er zijn veel mensen aanwezig en het is een drukke bende. Door hier op de juiste manier naar te kijken, kan je dit vastleggen alsof het een schilderij uit de oudheid is. Door mij op te stellen op de zijlijn en vanaf daar te focussen op een persoon tegelijk – of juist alles in een beeld samen te vatten, probeer ik altijd precies dat te bereiken. Ik heb weleens van een manager gehoord dat hij dacht dat ik niet was komen opdagen, omdat hij geen moment had vernomen dat ik aan het werk was. En daar (natuurlijk in combinatie met een enthousiaste reactie op het aangeleverde beeld) haal ik trots uit! ...
Ik vertel en entertain graag. Al mijn hele leven doe ik dit, niet met verhalen maar met beeld en geluid; vroeger tekende ik veel en maakte ik muziek met mijn bandje. Op latere leeftijd maakte de band plaats voor draaitafels en nog een aantal jaren later vond ik in fotografie een vorm van verhalen vertellen die al het voorgaande verving. Met (of juist zonder) kleur, beweging en compositie leerde ik in een oogopslag een verhaal samen te vatten in een enkel beeld. Door gebruik te maken van elementen die je met het blote oog, in real-time niet zal vastleggen, kan ik dingen laten zien die verbluffen. En dat is waar mijn drijfveer ligt: ik word ontzettend gelukkig van het aanleveren van iets unieks. Ik maak dus eigenlijk helemaal geen foto's; ik streef er bij iedere klus naar om een volledig visueel verhaal in een foto samen te vatten. Mooie architectuur, fluitende vogels, adembenemend ochtend- of avondlicht, skateboarden met vrienden, lange autoritten of wandelingen, een persoonlijk record in de sportschool en natuurlijk een tevreden klant! Fotografie is iets waarin ik kan verdwalen. Wanneer ik uitdaging vind in een concept, kan ik onverstoord aan het werk zijn totdat het af is en lijkt de tijd, wanneer ik dan weer uit die hyperfocus kom, voorbij gevlogen te zijn. Wanneer ik het beeld dat ik in mijn hoofd heb weet uit te werken – en het op de kijker en mijzelf precies hetzelfde effect heeft in het echt als het in mijn hoofd deed, voel ik voldoening zoals ik dat bij niets anders voel. Fotografie is voor mij zoveel meer dan een hobby of werk. Het is iets waarin ik mij thuis voel.
5 jaar ervaring
Fotostudio in Groningen
...